Cel studiów

Celem studiów jest rozwijanie kompetencji i kwalifikacji niezbędnych w rozpoznawaniu i prawidłowym diagnozowaniu zaburzeń zachowania. Celem studiów jest pogłębienie i uzupełnienie wiedzy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, profilaktyki uzależnień. Studia pozwalają na zdobywanie i doskonalenie praktycznych umiejętności wychowawczych i terapeutycznych. Słuchacz pozna metody, techniki i formy prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych.

Ramowy program studiów

W ramach studiów zrealizowane zostaną m.in. następujące zagadnienia:

  • Podstawy socjoterapii
  • Psychologia młodzieży
  • Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Sytuacja prawna młodzieży niedostosowanej społecznie
  • Mechanizmy uzależnień
  • Psychologia małych grup
  • Psychopatologia i psychoterapia rodziny
  • Współczesne kierunki psychoterapii
  • Interwencja kryzysowa
  • Planowanie pracy socjoterapeutycznej
  • Trening interpersonalny
  • Trening umiejętności wychowawczych
  • Warsztaty socjoterapeutyczne
  • Warsztat kontaktu z rodziną
  • Komunikacja interpersonalna i sztuka negocjowania
  • Organizacja czasu wolnego młodzieży
  • Profilaktyka niepowodzeń szkolnych
  • Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej
  • Praktyki socjoterapeutyczne

Sylwetka absolwenta

Absolwent studiów będzie mógł podjąć zatrudnienie w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, świetlicach socjoterapeutycznych, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, placówkach pomocy społecznej, organizacjach i instytucjach pozarządowych zajmujących się pracą z dziećmi i młodzieżą, przeciwdziałających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu oraz na rzecz integracji społecznej.

Kwalifikacje

Absolwenci studiów uzyskują kwalifikacje do prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych, psychokorekcyjnych, psychoedukacyjnych dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania oraz dysfunkcjami utrudniającymi im funkcjonowanie społeczne.

Nasi partnerzy

 

 

Licznik odsłon

DzisiajDzisiaj53
WszystkieWszystkie48312
3.93.74.227